اعجاز در قران و بررسی اعجاز علمی و بیانی آن

مطالب دیگر:
📂بررسی سازمان تأمين اجتماعي و خدمات آن و مروری بر اداره آن📂بررسی عملیات كنسرو سازي و ابزار آن و مروری بر کنسرو سازی ماهی و راندمان آن📂بررسی شبكه کامپیوتری و اجزای آن📂بررسی راهنمايي و رانندگي و قوانین و توصیه ها آن📂بررسی تكنولوژي صنعتي ديگ هاي بخار و كاربرد آنها📂بررسی شرکت ايران خودرو و تاریخچه و فعالیتها و محصولات آن📂بررسی مديريت گذر نامه و نظارت بر اماكن عمومي📂تجزيه ، تحليل و طراحی ساختار سازمانی📂بررسی برق و الکتریسیته و اجزا و تولیدآن📂بررسی سخت افزار كامپيوتر و اجزای و انواع هر یک📂بررسی اصول كار با محيط اصلي Microsoft word📂بررسی طرح خدمات کامپیوتری و توجیه فنی و اقتصادی آن📂بررسی مفهوم فضا و فضا در معماری و بررسی انواع و عناصر آن📂بررسی ایمنی دربرق وکار با قسمتهای مختلف سیستم برق و مروری بر قسمتهای اداره برق و وظایف و تجهیز📂بررسی شبکه وسیع انرزی الکتریکی و اجزای آن📂بررسی فرآيند توليد چریانی و انبارداری و مراحل آن📂بررسی مالیات بر ارزش افزوده و ضرورت و ویژگیها و مزایای آن📂بررسی ترويج و آموزش كشاورزي و اهداف و خصوصی سازی آن📂کاربرد چوب در ساختمان ها و پلها📂بررسی روش های منظرسازی و طراحی فضای سبز و طراحی شهری📂مروری بر آزمایشهای تكنولوژي بتن📂مراحل تخريب و آماده سازي زمين و تجهيز كارگاه و ساخت و اجراي بتن و قالب بندي و آرماتوربندي و سقف📂بررسی شهرداري شهرستان شيروان و واحد عمران و فضاي سبز آن📂بررسی منازعات اجتماعي و حوزه های سیاست و مسائل اجتماعی در ايران📂بررسی شرکت بلندپایه و معرفی پروژه احداث سازه، تأسیسات و معماری ایستگاه B4 متروی تهران
اعجاز در قران و بررسی اعجاز علمی و بیانی آن|30010335|cdk
هم اکنون فایل با موضوع اعجاز در قران و بررسی اعجاز علمی و بیانی آن آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

فهرست مطالب



عنوان:





اعجازدرهماهنگی قرآن





اعجازعلمی قرآن کریم





اعجازبیانی قرآن





منابع





اعجاز در هماهنگى قرآن



قرآن از جهات مختلى داراى اعجاز است و اعجاز آن را از نظر معارف عقلى و فلسفى توضيح داديم. اينك به دومين جنبه اعجاز قرآن مى‏پردازيم و آن، هماهنگى كامل و نظم و انسجام حاكم در آيات قرآن است. يعنى كوچك‏ترين اختلاف و تناقضى در ميان آيات و مفاهيم آن وجود ندارد.



توضيح اين كه: هر انسان عاقل، مطلع و باتجربه به خوبى مى‏داند: كسى كه بر پايه دروغ و افترا، تشريع و قانون گذارى كند، يا سخن گويد، قهراً در سخنان و قوانين وى تناقض‏هايى ديده مى‏شود مخصوصاً اگر قانون گذارى و دروغ سازى وى در مسائل و موضوعات مهم اعتقادى و اخلاقى و در اصول دقيق زندگى و در نظامات مختلف اجتماعى گسترش داشته باشد و ساليان درازى نيز به طول انجامد.



آرى! هر انسان دروغگو خواه ناخواه در تناقض گويى و اختلاف در گفتار قرار خواهد گرفت و هيچ گونه راه فرارى از آن نخواهد داشت زيرا اقتضاى طبيعت بشر اين است به طورى كه در مثل آمده است كه: دروغگو كم حافظه است.



ولى قرآن مجيد كه در تمام شئون و امور زندگى انسان‏ها به طور وسيع و دامنه دار وارد شده در اين موارد سخن گفته و تشريع و قانون گذارى نموده است، با اين حال كوچك‏ترين اختلاف و تناقض در آن مشاهده نشده است.



در موضوع خداشناسى بحث كرده، مسئله نبوت را پيش كشيده و درباره سياست و اداره كردن مدن و اجتماعات، در مسائل اخلاقى و تمام شئون زندگى قانون گذارى نموده است و به امور ديگر نيز مانند: كيهان‏شناسى، تاريخ و قوانين جنگ و صلح وارد شده، موجودات آسمانى و زمينى را از قبيل ملائكه و ستارگان، بادها، درياها، نباتات، حيوانات و انسان توصيف كرده است و مثل‏هاى گوناگون آورده، مناظر هولناك قيامت را بازگو نموده، از هر بابى سخن رانده است ولى با اين وصف كوچك‏ترين تضاد و تناقضى در ميان گفتار، تشريعات و نظريات آن ديده نشده و در سرتاسر اين مباحث از دايره عقل و خرد به دور نرفته است.



قرآن گاهى به يك حادثه در دو مورد و يا در موارد بيش‏تر متعرض گرديده ولى در ميان اين موارد كوچك‏ترين و تناقضى نمى‏توان يافت.



براى نمونه داستان موسى را در قرآن مجيد ملاحظه كنيد كه اين داستان در قرآن تكرار شده و در چندين مورد آمده است ولى در هر مورد، داراى نكات و امتيازات خاصى بوده كه موارد ديگر آن نكات و امتيازها را نداشته‏اند، بدون اين كه در اصل مطلب و ريشه داستان كوچك‏ترين اختلاف و تناقضى ديده شود.



اگر بدين نكته نيز توجه شود كه آيات قرآن يك دفعه نازل نگرديده بلكه در مدت بيست و سه سال تدريجاً با مناسبت‏هاى مختلف و در حوادث گوناگون نازل شده است اين حقيقت بيشتر روشن خواهد گرديد كه قرآن از ناحيه خداوند بزرگ فرود آمده از قدرت بشر خارج مى‏باشد؛ زيرا اقتضاى طول زمان و فاصله‏هاى طولانى در نزول آيات قرآن و در عين گستردگى آن اين بود كه وقتى اين آيات در يك جا جمع گرديد، در ميان آنها ناهماهنگى و اختلاف ديده شود. ولى مى‏بينيم كه قرآن در هر دو صورت اعجاز خود را حفظ نموده است: آن روز كه قطعه قطعه نازل مى‏شد در همان متفرق بودنش معجزه بود و زمانى هم كه از حالت قطعه قطعه بودن خارج و در يك جا جمع آورى شد، جنبه ديگرى از اعجاز به خود گرفت.